Begynderkursus i kajak

Kom til tilmeldingsdag d. 14/4 i Lyngby Kanoklub

Kl. 12:00–13:00: Tilmeldingen er åben for medlemmer meldt ind i 2023 og tidligere.

Kl. 13:00–16:00: Tilmeldingen er åben for nye medlemmer fra 2024.

På tilmeldingsdagen kan du se klubben, vores kajakker og faciliteter og møde instruktører, som står klar til at svare på alle spørgsmål. Klubben byder på te eller kaffe.

Prisen for kurset og indmeldelse i Lyngby Kanoklub betales ved tilmelding. Betaling kan ske online.

Vi glæder os til at byde dig velkommen i Lyngby Kanoklub.

Kom på begynderkursus

Vi tilbyder 3 begynderkurser i kajak for voksne i løbet af året. Bemærk at roning i kajak er fysisk krævende og det er en fordel at være i god fysisk form allerede inden kurset – du kan se nogle gode øvelser her [link]

Kajakkurset introducerer dig til fornuftig håndtering af udstyr, roteknik og bådkontrol, samt roning og sikker færden på vandet i lokalområdet. Kurset omfatter roning i turkajak. Formålet er, at du når et niveau, hvor du kan frigives til at ro kajak selv.

Ud over de rotekniske færdigheder, lægger vi vægt på, at du får mulighed for at møde andre, som også interesserer sig for kajak, andre former for sport og socialt samvær.

Praktisk info

Kajakkurset strækker sig over en weekend (lørdag – søndag 9.00-16.00), samt efterfølgende fællesroning med instruktør, indtil du har nået et niveau, hvor du kan blive frigivet. Det er obligatorisk at deltage på hele weekendkurset, og det er vigtigt at du deltager regelmæssigt i den efterfølgende fællesroning for at du får et godt kursusforløb og kan frigives.

Frigivelsesforløbet omfatter en svømmeprøve i Lyngby Sø (600m). Svømmeprøven skal gennemføres hurtigst muligt efter weekendkurset.

Instruktørerne vurderer, hvornår den enkelte kursist er klar til at blive frigivet til at ro alene. Der er tale om en individuel vurdering.

Der vil blive serveret frokost + kaffe/te på weekendkurset.

Tilmelding til kurset er bindende og forudsætter, at du samtidig melder dig ind i Lyngby Kanoklub. Kursuspris og kontingent tilbagebetales ikke, hvis du udebliver, ikke er i stand til at gennemføre kursusforløbet uanset årsag, eller ikke kan frigives til at ro alene.

Hold 1 og 3 er for alle, mens hold 2 primært er for kursister i god form

Weekend-kurser - 2024

Hold 1 – 18-19. Maj

Hold 2 – 15-16. Juni

Hold 3 – 10-11 August

Deltagerantal - Min. 6  / max. 14 per hold

Svømmeprøver

Lørdag 8. juni kl. 9

Lørdag 29. juli kl.9.

Lørdag 17. august kl. 9

.

Fællesroning med instruktør

Tirsdage kl. 18-20:00

Torsdage kl. 18-20:00

Søndage kl. 8-11:00

.

Tilmelding - Kajakkursus

Tilmelding er bindende og det er en forudsætning at du har betalt kontingent for 2024.

Anmod om indmeldelse hvis du ikke er medlem endnu.

Se information om priser.

Kom-godt-i-gang-igen i kajakken

Vi tilbyder i år et kort genopfrisknings-

hold med instruktør for dig, der er frigivet, men føler sig lidt usikker i kajakken.

Læs mere om Kom-godt-i-gang.