Sommerhus på Møn

Hårbølle Huset

Hårbølle Huset er LK's hyggelige sommerhus på Møn, som er forholdsvis nybygget i 2007, og som klubben overtog i januar 2016.

Det kan lånes af alle aktive medlemmer af LK mod betaling af et vederlag til delvis dækning af vedligehold, forsikring o.s.v. Den person, der låner huset, skal være i huset i den lånte periode.

Der er stor efterspørgsel på lån af Hårbølle Huset året rundt. Husk derfor at reservere plads i god tid.

Bookning administreres af Thomas Gjerlufsen på mail tgjerluf@post.tele.dk telefon 40807502. Det fulde beløb for lån af huset skal betales ved reservation af huset. Aftalen er bindende og fraviges kun ved sygdom eller dødsfald.

Medlemmer kan booke huset for 1 uge adgangen, booking kan kun laves i indeværende år. Ligeledes vil der ikke kunne bookes samme højtidsperioder på 2 følgende år.  (heligdage og uge 29-32).

Har et medlem en aktiv bookning eller ønske om højtidsperiode vil medlemmet, såfremt huset er ledigt, kunne booke huset endnu en periode, dog tidligst en måned før den aktuelle udlånsperiode.

Bookning for respektive år åbnes 1 januar og princippet er først til mølle.

Huset er booket, når der modtages en bekræftelse fra Thomas og opkrævet beløb er betalt, senest 14 dage efter modtagelse af aftale/opkrævning.

Skiftedag

• Weekend er fra fredag kl. 08.00 til søndag kl. 18.00
  • Ugeperiode er fra lørdag kl. 12.00 til lørdag kl. 11.00

Nøglen skal være retur i Klubben efterfølgende mandag sammen med ankomst- og afrejserapporten.

Praktiske oplysninger

Du skal selv medbringe:

• Skraldeposer, fryseposer, kaffeposer og lign
  • Toiletpapir og køkkenruller
  • Håndklæder
  • Sengetøj – senge, puder og tæpper må ikke bruges uden sengetøj

Der må ikke benyttes udendørs fodtøj inde i huset.

Ingen bind og lign. i toilettet, da kloaksystemet er meget dårligt.

AFREJSE

• Alt skal stilles, som da du overtog huset.
  • Ingen madvarer efterlades.
  • Husk at lade køleskabs døren stå åben og slukke for køleskabet - ikke fryseren.
  • Efter brug af tørretumler tømmes beholderen for vand og filteret renses.
  • Huset gøres rent. Har du hund med, støvsuges møblerne ekstra godt for hundehår.
  • Dyner og hovedpuder skal lægges pænt på sengene, så det ser indbydende ud til de næste.
  • Hvis der spildes på tæpper, stolehynder/sæder eller rullemadrasser/madrasser, skal man rengøre det med vand, Ajax og en klud.
  • Hvis en rullemadras, hovedpude, dyne eller vattæppe er blevet beskidt, skal den tages med hjem og vaskes, hvorefter det afleveres i klubben, så den næste, som låner huset kan tage det med.
  • Der må ikke efterlades madvarer i skabe, køleskab eller fryser. Alle madvarer skal med hjem inkl. kaffe, sukker og dåsemad.
  • Brugte klude skal du tage med hjem igen. Ingen brugte klude efterlades.
  • Husk at lukke døre og vinduer, når du forlader huset. Check at skuret er låst og bådene låst fast.
  • 1 oktober – 30. april skal samtlige radiatorer stå på 1. Vandhaner, toiletter og bruser lader du være med vandtryk på.

Brochurer/informationsmateriale om Møn og omegn

I huset står der en kasse med materialer på det lille bord ved indgangen. Der er mange gode brochurer og kort samt en god opslagsbog om ”Skønne Møn” med detaljer om alle Møns seværdigheder.

Gæstebog: På kommoden under spejlet i indgangen ligger Gæstebogen. Husk at skrive i den.

Download vejledning som pdf-fil

Kørselsvejledning

Bil: fra Lyngby 124km, ca. 1t 20-30 min.

• Kør mod Rødby. På Farø drej til højre ad afkørsel 42 mod Bogø og Møn.
  • Efter 12 km drej til højre ad Frederikshavevej (skilt mod Hårbølle).
  • Efter 1,6 km (ved kirken) drej til højre ad Fanefjord Kirkevej (skilt mod Hårbølle)
  • Efter 1,6 km drej til venstre ad Hårbøllevej (skilt mod Havn)
  • Efter 150m drej til højre ad Hårbølle Bro og så ligger huset på højre side

Off. transport: Tog til Vordingborg (1t 30min),

• Bus mod Stege (ca. hver anden time),
  • Stå f.eks. af ved Daglibrugsen i Askeby (busstop:” Askeby/Fanefjordsgade”) (ca. 45 min) og tag Flextur herfra til huset.

Flextur: Kan f.eks.bestilles på tlf. Flextrafik: 70 26 27 27 senest 2 timer inden kørslen.

• Koster 24 kr for de første 10 km, hvilket betyder at du kan blive kørt fra stoppestedet ved Daglibrusen og til Hårbølle Husets dør for 24 kr.

Se flere detaljer på hjemmesiden: http://site.vordingborg.dk/cms/site.aspx?p=18004

Hårbølle Huset

Adresse: Hårbølle Bro 6, Hårbølle, 4792 Askeby.

Nærmeste indkøbsmuligheder:
Havnekiosk på Hårbølle Havn (ca. 100m) i sommerperioden
Dagli' Brugsen i Askeby (ca. 4km)

Størrelse: 135 m2

Bygget i: år 2007

Kapacitet: 4 værelser og 9 sovepladser + 3 kajakker

Kontakt Thomas Gjerlufsen ved problemer:
tlf. +45 4080 7502

Opret forespørgsel på reservation

Gå til reservationskalender

Værd at besøge

Der er flere seværdigheder, som kan nævnes: