Artikel fra DGO: Mester i ergometerroning på udebane

29. januar 2018 16:46 , af Thomas Gjerlufsen

Nicolai Mørcke trak fra i Slovakiet

AF MIKAEL ØSTERGAARD

Få timer efter at være blevet dansk mester i 1000 meter ergometerroning rejste Nicolai Mørcke fra Lyngby Kanoklub til Bratislava for at deltage i de slovakiske mesterskaber i samme disciplin.

Roere fra hele Europa stillede op, og efter flere hårde indledende heat og semifinaleløb kvalificerede Nicolai Mørcke sig til finalen. På de sidste 100 meter i finalen øgede han kadencen, og i mål var han hele 3 sekunder foran nummer 2. Så nu kan Nicolai Mørcke lægge endnu en titel på cv'et: Slovakisk mester.

På vej til elitegruppen

Fortsætter han sin fremgang i forårets første regattaer, burde der være gode muligheder for, at Team Danmark rykker Nicolai Mørcke fra bruttogruppen op i elitegruppen.

Billedtekst: Fra Slovakiet rejste Nicolai Mørcke direkte på træningsophold i Sevilla, Spanien. Her er han på vej til sit første træningspas.

Klik her for at læse artiklen i Det Grønne Område.