Om idrætsudvalget

IU strukturIdrætsudvalget

Lyngby Kanoklub har en lang og stolt kaproningstradition og har hentet adskillige medaljer ved OL, VM, EM, NM samt DM. Vi arbejder med at etablere en strategi for at hjælpe vores roere til at opfylde deres ambitioner, og etablere en plan for et kontinuerligt forløb for den enkelte roer.

Træningen foregår i grupper på forskellige niveauer og ledes af vores velkvalificerede træner team. Idrætsudvalget søger konstant aktivt nye hjælpere for at kunne holde højne aktivitetsniveau, specielt til instruktion af nye medlemmer samt trænere. Har du tid og lyst, så kontakt udvalget.

Klubben råder over ca. 100 kapronings- og motionsbåde, som er tilgængelige for medlemmerne. Det er muligt at have sin egen båd i klubben, men der kan være venteliste til en bådplads. Ønsker du at komme på denne venteliste skal du kontakte bestyrelsen.

Af mulige aktiviteter i IU kan nævnes:

• Træningslejre
  • Stævnedeltagelse i ind- og udland
  • Stævneafvikling
  • Instruktion af nye roere
  • Børneroning
  • Styrketræning i klubbens motionsrum og træning på kajakergometer
  • Orienteringsløb (om vinteren), handicaproning (sommeren igennem)

Den overordnede aktivitetsplan for Lyngby Kanoklub lægges i januar i samarbejde med Bestyrelsen og Motionsudvalget, og kan ses under Aktivitetskalenderen. Henvend dig til Idrætsudvalget, hvis du har lyst til at bidrage til afholdensen af bestemte aktiviteter. Det er også muligt at arrangere yderligere aktiviteter i løbet af sæsonen.

Den grundlæggende regel er, at klubture- og aktiviteter skal gøres tilgængelige for alle klubbens medlemmer. Reglerne for klubture og andre aktiviteter kan ses i Holdledervejledningen.